[NOC] - How not to get looted everytime

Post Reply
Cocodile

[NOC] - How not to get looted everytime

Post by Cocodile »

Hello All,

This is present in 3 languages : English, Spanish, Italian (Just created for the sole purpose of explaining to new players who are joining the game.)

English

Resource Protection is a thing inbuilt in game, If you understand it correctly, you'll never be looted most of the time.

In the below picture, you can see the loots I'm offering is To enemy it shows : 2.8M food, 2.5M wood, 336.3M electricity (worth of loot)
Scout report. :
scout1.jpeg
scout1.jpeg (69.82 KiB) Viewed 965 times
But I currently have 19.1M wood, 19.4M Food, 352.6M electricity and 7.1M zent coins currently in total.
my_cute_base.jpeg
my_cute_base.jpeg (173.61 KiB) Viewed 965 times
Also Total units that you see (6.5K) they'll defend my base when someone's looting. So more troops and higher level troops means attackers will loose lot of troops attacking my base. (and your troops go to hospital and theirs dies directly)

Now, coming back to the point : Resource protection, why is it showing so less to enemies?

1. Upgrade your warehouses: I'm HQ level 20, my warehouses are 3 and all level 18, they give protection of 4.5M resources each (4.5*3 = 13.5M) resources will always be protected for me. not matter what. To enemies it'll show as 0 resources.
2. In lab, (New Home) -> research Stock manage 1, 2, 3, 4 to increase protection further.
3. In lab, Shelter -> anti theft (increase resource protection by 20%) [13.5*20% = 2.7 M more protected]

My total protection that my base is offering currently is around = 13.5M + 2.7M + 4000 = 16.2M per resource

It means, If i've any resource that is above that number of 16.2M, It'll be available for loot.

Now, which is matching with the scout report I provided. (I'm only offering extra resources around 2.8M)

Now let's talk about what if you want to save your resources for big upgrade, buy an 8 hour or 24 hour shield, when you're shielded nobody can loot or attack you. But if you attack someone else it'll break the shield (you can attack creeps, furylord, monster but not others bases).

------------------------------------------------

Spanish

La protección de recursos es una característica integrada en el juego. Si la entiendes correctamente, la mayoría de las veces no te saquearán.

En la imagen a continuación, puedes ver los botines que ofrezco. Para el enemigo, muestra: 2.8M de comida, 2.5M de madera, 336.3M de electricidad (valor del botín).
Informe de exploración:
scout1.jpeg
Pero actualmente tengo 19.1M de madera, 19.4M de comida, 352.6M de electricidad y 7.1M de monedas zent en total.
my_cute_base.jpeg
Además, el total de unidades que ves (6.5K) defenderán mi base cuando alguien intente saquearla. Cuantas más tropas y de mayor nivel tengas, más tropas perderán los atacantes al asaltar mi base (y tus tropas van al hospital, mientras que las suyas mueren directamente).

Volviendo al tema: Protección de recursos, ¿por qué se muestra tan poco a los enemigos?

Mejora tus almacenes: Estoy en el nivel 20 de Cuartel General, tengo 3 almacenes, todos de nivel 18, que ofrecen una protección de 4.5M de recursos cada uno (4.5*3 = 13.5M). Estos recursos siempre estarán protegidos para mí, sin importar qué pase. Para los enemigos, aparecerá como 0 recursos.
En el laboratorio, (Nuevo Hogar) -> investiga Gestión de Inventario 1, 2, 3, 4 para aumentar aún más la protección.
En el laboratorio, Refugio -> Antirrobo (aumenta la protección de recursos en un 20%) [13.5*20% = 2.7M más protegidos].
La protección total que ofrece mi base actualmente es de aproximadamente = 13.5M + 2.7M + 4000 = 16.2M por recurso.

Esto significa que si tengo algún recurso por encima de ese número de 16.2M, estará disponible para el saqueo.

Esto coincide con el informe de exploración que proporcioné (solo estoy ofreciendo alrededor de 2.8M de recursos adicionales).

Ahora, hablemos de qué hacer si quieres guardar tus recursos para una gran mejora: compra un escudo de 8 horas o 24 horas. Cuando estás protegido, nadie puede saquearte ni atacarte. Pero si atacas a alguien más, el escudo se romperá (puedes atacar creeps, furylord, monstruos, pero no otras bases).

---------------------------------------------------
Italian

La protezione delle risorse è una caratteristica integrata nel gioco. Se la comprendi correttamente, nella maggior parte dei casi non verrai saccheggiato.

Nell'immagine qui sotto, puoi vedere il bottino che offro. Per il nemico, mostra: 2.8M di cibo, 2.5M di legno, 336.3M di elettricità (valore del bottino).
Rapporto di ricognizione:
scout1.jpeg
Ma attualmente ho 19.1M di legno, 19.4M di cibo, 352.6M di elettricità e 7.1M di monete zent in totale.
my_cute_base.jpeg
Inoltre, il totale delle unità che vedi (6.5K) difenderà la mia base quando qualcuno tenterà di saccheggiarla. Più truppe e di livello superiore possiedi, più truppe perderanno gli attaccanti assaltando la mia base (e le tue truppe vanno in ospedale, mentre le loro muoiono direttamente).

Tornando al punto: Protezione delle risorse, perché mostra così poco ai nemici?

Potenzia i tuoi magazzini: Sono al livello 20 del Quartier Generale, ho 3 magazzini, tutti di livello 18, che offrono una protezione di 4.5M di risorse ciascuno (4.5*3 = 13.5M). Queste risorse saranno sempre protette per me, qualunque cosa accada. Per i nemici, apparirà come 0 risorse.
In laboratorio, (Nuova Casa) -> ricerca Gestione delle Scorte 1, 2, 3, 4 per aumentare ulteriormente la protezione.
In laboratorio, Rifugio -> Antifurto (aumenta la protezione delle risorse del 20%) [13.5*20% = 2.7M in più protetti].
La protezione totale che offre la mia base attualmente è di circa = 13.5M + 2.7M + 4000 = 16.2M per risorsa.

Ciò significa che se ho una qualsiasi risorsa superiore a quel numero di 16.2M, sarà disponibile per il saccheggio.

Questo corrisponde al rapporto di ricognizione che ho fornito (sto offrendo solo circa 2.8M di risorse extra).

Ora, parliamo di cosa fare se vuoi salvare le tue risorse per un grande miglioramento: acquista uno scudo di 8 ore o 24 ore. Quando sei protetto, nessuno può saccheggiarti o attaccarti. Ma se attacchi qualcun altro, lo scudo si romperà (puoi attaccare creep, furylord, mostri, ma non altre basi).
Post Reply